Sunday, June 7, 2015

Overdue

Salam :)


Rasa macam dah lama pulak aku tak merapik kat sini.

Harini : 40 minggu 1 hari. Ye semalam dah due tapi baby masih selesa dok kat dalam. Haha. Langsung takde sign. Berduyun-duyun orang whatsapp tanya dah bersalin ke belum, aku hanya mampu sengih jela.



Sejujurnya aku takdelah kisah sangat overdue pun. Takde masalah pun aku mengendong perut ni ke sana ke sini. Cumanya, mungkin orang pregnant je yang paham kot perasaan tu.. Ko bukan risau pasal diri kau je. Asik tertanya-tanya, budak ni elok tak kat dalam ni.. movement okey ke tak.. bila sejam tak gerak tu, mulalah gelabah sesorang. Kadang nak tido pun risau. Takut aku tak detect kalau movement dia reduce. Lainla kalau ada mesin ultrasound tu kat rumah. Bila-bila boleh check sendiri baby okey ke tak. XD



Lepas tu kalau boleh.. taknaklah sampai kena induce kan. Makin overdue, maknanya possibility untuk nak kena induce makin la tinggi. Pastu kalau induce tak berjaya --> C-sect. Adoi. Jangan salah paham ye.. tak terdetik langsung nak double standard bersalin normal lebih baik dari C-sect ke or sebaliknya. Cuma yelah sape je yang taknak semuanya datang naturally kan. Tapi kalau dah terpaksa.. aku redha je. Hihi. Apa saja yang terbaik untuk baby. Gittew


Apa pun doakan semua berjalan lancar ye.





Anyway.. haritu mak aku datang. Siap bawak barang kiriman dari akak aku. Akak aku preggy jugak.. Beza 6 minggu tak silap. Cuma akak aku dah planned for elective C-sect. Anak no 3 dah dia.




Bottle Tommee Tippee tu akak aku bagi sebab dia beli set botol lain warna pink. 
Bawah tu bengkung Leesa Formula ngan Spa & Ma. Sebab akak aku dah preggy no 3 dan setiap kali beli set pantang dia dapat bengkung so banyakla koleksi bengkung dia hihi



Sarung tilam, bantal ngan selimut owl yang akak aku jahitkan. Untung betul jadi orang kreatif.
Elok je muat-muat walaupun akak aku tak penah tengok pun tilam kekabu yang aku beli ni.
Hari-hari aku dok jeling playpen. Geram tengok hahaha. 




Esok ada check up kat KK. Kite tengok dokter cakap apa. Hehe
Ok bai korang. 





No comments:

Post a Comment

Talk to me! :)